Al kisah dari poket seluar...

Aku ada mengenali seorang gadis yang menjadi rebutan setiap lelaki.Ada yang berpendapat bahawa gadis tersebut susah untuk didekati dan susah untuk mengenali dia dengan lebih dekat. X dinafikan dia seorang gadis yang cantik dan bekerjaya. Pada suatu hari aku cuba untuk mendekati dia. First aku kenal dia, em..banyak yang kami bualkan. Bagi aku x adalah susah sangat untuk mengenali dia. Banyak benda yang kami bualkan.. Rasa macam dah lama kenal pulak. Aku tertarik dengan sikap dia yang suka berkongsi2 cerita. Masa mula2 aku kenal dia, x adalah aku tergopoh2 minta num hp dia. Bak kata orang, cool jek.hehe.. Kali kedua kami berbual2 semula selepas selang beberapa minggu. Almaklumlah masing2 sibuk. Kali kedua berborak2 pun kami masih lagi belum bertukar2 num hp.Baru kenal, mana boleh rakus2 sangat.hak2.. Lepas kali kedua berborak, agak lama juga kami x berborak. Aku sebok melawat arwah auntie aku sakit. X silap aku, dalam sebulan lebih kot barulah kami ada kesempatan untuk berborak semula. Dah lama x berborak, banyak benda yang nak di bualkan. Sejak daripada 2 kami menjadi semakin rapat. Tapi masa 2 kami masih belum lagi bertukar2 num hp. rileks2..awal lagi.hehe.. Tiba2 aku menghilangkan diri pulak.. Bukan sengaja. Auntie aku meninggal masa 2. Nak bagitahu dia, num hp x ada. Bila semuanya dah selesai, kami bertemu semula dan mula berborak. Dia ingat aku dah x mau kawan dengan dia lagi. So, aku ceritalah apa yang berlaku. Selang beberapa hari, aku mula memberanikan diri minta num hp dia. Aku minta sekali jek, kalau dia nak bg aku ambil, kalau x nak bg aku x paksa. Just mau kawan jek. Masa aku dapat num dia 2, x adalah aku gopoh nak call terus. Selepas beberapa minggu aku dapat num 2, barulah aku tergerak hati nak sms dia. X sangka pulak dia balas. Sejak daripada 2 aku kami kerap bersms. Dah macam orang angau pulak. Bila x sms, rasa rindu pun ada.hak2.. Celik jek mata, terus sms. Bukan apa, dia selalu kejut aku bangun subuh.hek2.. Start dari pagi sms, sampailah tidur. Kalau masing2 ada kerja pun, tetap akan bersms. X pernah jemu. X ada apa yang di smskan. Cuma bercerita pasal kerja, masalah2 jika ada dan sebagainya. Kadang bercerita pasal cinta. Dah jaadi macam cikgu cinta dah aku masa 2.hahaha..gilo betul. Lepas 2 mulalah masing2 dah pandai merajuk antara satu sama lain. Dah pandai rindu2.hak2.. Padahal masa 2 just sebagai kawan jek.haiya!Sebenarnya x susahpun untuk dekati dia ni. yang penting biarlah hubungan yang dijalinkan 2 adalah atas dasar keikhlasan, bukan kerana kecantikan dan kerjaya dia, jangan ambil kesempatan diatas kebaikannya dan sebagainya. X dinafikan dia memang x romanitk, dan x pandai dalam hal2 cinta. Dia pun pernah mengaku yang sebelum ni dia x pernah rasa betul2 disayangi oleh seoarng lelaki, x pernah rasa macamana kerinduaan 2 dan x pernah rasa diambil berat selain daripada fmly dia sendiri. Tapi lepas daripada 2..wahh! pandai sudah dia.hak2.. Erm.. Rasa jelez pulak aku bila dapat tahu ex dia mau pada dia semula. Membara siot hati neh. Dia cuba tenangkan aku dan yakinkan aku yang di da x dapat terima ex dia. Aku pun cubalah tenangkan diri aku. Tapi bila aku fikir semula. Sapa aku nak halang dia. Aku hanya kawan dia. X lebih dari 2. Pedih jugalah hati ni masa 2. Mybe aku rasa macam 2 sebab aku ada menyimpan perasaan pada dia. Hmm.. Kalau dia terima ex dia masa 2, mybe aku kena bekorban demi kebahagiaan dia, walaupun hakikatnya aku x rela tengok dia dengan orang lain. Dia pun x tahu yang aku sukakan dia...Aku pendam jek dulu perasaan 2. Aku x nak terburu2 Bila da lama, aku ada juga terfikir untuk luahkan pasal perasaan aku ni. Agak takut juga. Yelah mana tahu kalau dia x terima aku. Dia pun dah pandai cemburu dengan aku. 2 x bermakna dia sukakan aku. Mungkin jelez sebagai seorang kawan. Memandangkan besday dia dah nak dekat, aku ingat nak luahkan masa malam besday dia jek. Masa 2 aku dekat kg, ada kendur arwah. x silap dalam pukul 11.30 malam, lepas selesai majlis semua, aku on lappy aku ym dengan dia. Tiba2 pulak terfikir kalau luahkan melalui radio ok juga ni. So aku pun buat macam yang aku rancangkan 2. Itulah pestime aku buat macam 2.hak2.. So dia pun da tahu yang aku ada perasaan pada dia. X bermakna aku dah diterima malam 2.hak2.. Dia cakap belum bersedia lagi untuk berpasangan ni. So, aku hormat dengan keputsan dia. X kan aku nak paksa pulak. gilak..ekeke..cool la beb. awal lagi. x lari gunung di kejar.cewah!haha.. Aku x berputus asa pun. Still berhubung macam biasa.hehe.. Selang beberapa bulan lepas 2, aku luah semula perasaan aku 2. Masih lagi belum diterima.haha..rileks2..baru kali kedua..awal lagi..muahahaha.. Orang kata kalau dikejar2, makin jauh dia pergi. So aku biarkan dulu. Biar dia datang dengan sendiri. Syukur alhamdulillah akhirnya, dia datang sendiri dan terima aku. Masa 2 aku rasa macam ini dunia annaaaaaaaaaaaaaaaaaaa yang punya.muahhaa.. Akhirnya kami telah menjadi sebagai kawan karib, sepasang kekasih dan juga tuttttttttttt..haha..apo tut 2?erks.. no komen..ekeke.. karut.oklah..sengal jari aku nak menaip.

ni cerita aku ke???or kawan aku???or atuk aku?muahhaa..pandai2lah korng teka sendiri..adesh.. sawan ubi aku da datang.melalut jek. nak tau kisah selanjutnya di sawan_tenuk@yahoo.com..kalau x dapt. salah email la agaknya..erks..makwe koi.
MySpace





 

0 Responses to Al kisah dari poket seluar...


src='http://ekhan.gitar1stindo.googlepages.com/ekhanscript.js' type='text/javascript'/>